2015 metų balandžio mėn. 11-15 dienomis mūsų darželyje vyko įvairių bandymų, eksperimentų, stebėjimų ir matavimų savaitė.
Vaikai matavosi savo ūgį ir svėrėsi svorį, žaidė su svarstyklėmis ir bandė suvokti sąvokas “sunkus”, “lengvas”; “aukštas”, “žemas” ir kitas; tyrinėjo savo pirštų atspaudus;
stebėjo, kaip nusidažo augalai, įmerkti į spalvotą vandenį, kaip “pražysta” vandeny gėlės iš pieno, šokančių razinų šokį, burbulų “vulkanus”, “ugnikalnio lavą” ir t.t.;
gamino druskų kristalus, kietą ir skystą krakmolo masę;
lankėsi “tamsos” kambarėlyje išbandė save, ar nebijo tamsos, stebėjo ten šviesų ir muzikos žaismą, diskutavo, kur gyvena tamsa, ką galima veikti tamsoje, kokia yra tamsa, kaip ją panaikinti.
Vaikų atsakymai:
Kur gyvena tamsa? – urvuose, miške, ten būna didžiausia tamsa, kosmose, danguje, kai būna naktis, jūros, ežero dugne; po lova, po pagalve, spintoje, lempoje, kai išjungi šviesą, net mūsų akytėse, kai užsimerki.
Ką galima veikti tamsoje? – slėptis, ilsėtis, medituoti, žaisti šešėliais, … išdykauti ir nieks nematys. JJJ
Bandymų savaitę papildė ir šv. Kazimiero mokyklos septintokų atsinešti ir pademonstruoti bandymai vaikams.
Visuomenės sveikatos biuro specialistė pravedė grupėse edukacinius užsiėmimus apie vandenį.
Džiaugiamės, kad ir tėveliai pasiūlė idėjųir atnešė priemonių eksperimentų savaitei:
atnešė šviesos lempų [“Pagranduko” grupė];
bandymą “besikristalizuojanti eglutė” [“Žilvičio” grupė];
stebėjimų priemonę, kas išsirita iš “Paukščių ir dinozauriukų” kiaušinių [“Giliuko” grupė];
sensorinių indų ir šviečiantį dirbtinį akvariumą [“Linelio” grupė];
eksperimentų aprašymų ir priemonių jiems atlikti grupėje [“Varpelio” grupė];
suorganizavo pažintinę ekskursiją į duonos kepyklą [“Saulutės” grupė].
Eksperimentuodami, tyrinėdami, stebėdami įvairius reiškinius vaikai lavino įvairius savo gebėjimus ir kompetencijas:
mokėsi sukaupti dėmesį, analizuoti, aiškinti – komunikavimo kompetencija;
pažino daiktų savybes, reiškinius, sužinojo naujų dalykų – pažinimo kompetencija;
buvo smalsūs, susidomėję, aktyvūs, ugdėsi savikontrolės, savireguliacijos (išlaukti savo eilės, susitarti), „mokėjimo mokytis“ gebėjimus.
LINKIME IR TOLIAU BŪTI IŠRADINGAIS, NEBIJOTI BANDYTI, ATRASTI, PAŽINTI.